W dniach 11-13 października odbyło się Szkolenie podstawowe dla nowo zatrudnionych pracowników ochrony ludności i obrony cywilnej w województwie, powiecie i gminie.

Celem szkolenia było przygotowanie osób do właściwej realizacji zadań w administracji publicznej z problematyki ochrony ludności i obrony cywilnej.

Program szkolenia obejmował:

  1. Podstawowe regulacje prawne w obronie cywilnej i ochronie ludności.
  2. Wybrane elementy zarządzania kryzysowego.
  3. Psychologiczne aspekty sytuacji kryzysowej.
  4. Planowanie ochrony życia, zdrowia, mienia i środowiska w znacznych rozmiarach.
  5. System szkolenia dla potrzeb ochrony ludności i obrony cywilnej.
  6. Monitoring zdarzeń w województwie.
  7. Wybrane służby, straże i inspekcje realizujące zadania w ochronie ludności i obronie cywilnej.
  8. Charakterystyka zagrożeń ludności i ocena ryzyka ich występowania.
  9. Funkcjonowanie Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego.
  10. Administrowanie zadaniami obrony cywilnej na szczeblu samorządowym.
  11. Udział organizacji społecznych w ochronie ludności i obronie cywilnej.
  12. Rola środków masowego przekazu w sytuacji zagrożeń.

 

 

Opracowanie: asp. P. Łach

Zdjęcia: mł.bryg. T. Janecki