W dniach 11-13 października odbyło się Szkolenie podstawowe dla nowo zatrudnionych pracowników ochrony ludności i obrony cywilnej w województwie, powiecie i gminie.
Celem szkolenia było przygotowanie osób do właściwej realizacji zadań w administracji publicznej z problematyki ochrony ludności i obrony cywilnej.
Program szkolenia obejmował:
- Podstawowe regulacje prawne w obronie cywilnej i ochronie ludności.
- Wybrane elementy zarządzania kryzysowego.
- Psychologiczne aspekty sytuacji kryzysowej.
- Planowanie ochrony życia, zdrowia, mienia i środowiska w znacznych rozmiarach.
- System szkolenia dla potrzeb ochrony ludności i obrony cywilnej.
- Monitoring zdarzeń w województwie.
- Wybrane służby, straże i inspekcje realizujące zadania w ochronie ludności i obronie cywilnej.
- Charakterystyka zagrożeń ludności i ocena ryzyka ich występowania.
- Funkcjonowanie Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu Wojewódzkiego.
- Administrowanie zadaniami obrony cywilnej na szczeblu samorządowym.
- Udział organizacji społecznych w ochronie ludności i obronie cywilnej.
- Rola środków masowego przekazu w sytuacji zagrożeń.
Opracowanie: asp. P. Łach
Zdjęcia: mł.bryg. T. Janecki